Pneuhustiče a příslušenství
Pneuhustiče (hustilky pneumatik) jsou nezbytným vybavením pro udržování správného tlaku v pneumatikách automobilů, motocyklů, jízdních kol i dalších dopravních prostředků. Správný tlak v pneu zvyšuje bezpečnost jízdy, prodlužuje životnost pneumatik a snižuje spotřebu paliva. V této kategorii najdete různé typy pneuhustičů a příslušenství – od základních modelů pro domácí použití až po precizní profi hustilky pro autoservisy a nepřetržité provozy. Níže si vysvětlíme rozdíly mezi analogovými a digitálními pneuhustičkami, konstrukční odlišnosti (hadička, ventilky) a poradíme, jak vybrat vhodný typ podle účelu využití. Také zmíníme dostupné příslušenství, které může usnadnit huštění různých ventilů a předmětů. Jak správně vybrat pneuhustič se dočtete zde.
#ShowMore#
Analogové vs. digitální pneuhustiče
Analogové pneuhustiče využívají klasický mechanický manometr (budík) pro zobrazení tlaku. Typicky mají přehlednou dvojitou stupnici v jednotkách bar i psi, takže aktuální tlak přečtete přímo z ručičky na ciferníku. Výhodou analogových manometrů je jednoduchost – nepotřebují baterie a zpravidla jsou odolné a spolehlivé v širokém rozpětí teplot. Například základní model TG-09 má manometr o průměru 63 mm s pryžovým ochranným krytem a stupnicí v bar, kPa, psi i dalších jednotkách. Analogové hustilky dobře poslouží pro běžné kontroly tlaku v pneu, přičemž přesnost kvalitních typů dosahuje cca 1 % (třída přesnosti 1,0), což je pro běžné použití dostačující.
Digitální pneuhustiče zobrazují tlak na elektronickém displeji. Díky tomu umožňují velmi přesný odečet hodnoty – často s jemným rozlišením např. 0,05 bar. Moderní digitální modely navíc umí přepínat více jednotek tlaku (bar, PSI, kPa apod.) pro snazší použití v různých podmínkách. Příkladem je TG-03A, vybavený digitálním monochromatickým displejem, který je určen pro huštění pneumatik v řemeslnických dílnách a domácích aplikacích. Digitální pneuhustiče oceníte zejména tehdy, potřebujete-li rychle a pohodlně odečítat přesný tlak (např. u více vozidel nebo při nastavení specifického tlaku pro závodní účely). Nevýhodou může být nutnost napájení baterií (typicky lithiová baterie 3V je u těchto hustičů vyměnitelná) a o něco vyšší pořizovací cena. Pro běžné domácí použití nejsou digitální funkce nezbytné, ale v profesionálním provozu významně zrychlují a zpřesňují práci.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Konstrukce hustičů: hadičky a ventilky
Většina pneuhustičů má ohebnou hadičku dlouhou zpravidla 30–50 cm, na jejímž konci je připojovací ventilek pro nasazení na ventilek pneumatiky. Hadička umožňuje pohodlnou manipulaci – snadno dosáhnete i na hůře přístupné ventilky kol automobilů nebo motocyklů. Například základní modely TG mají hadičku cca 340 mm, zatímco robustnější profi hustiče mívají delší hadice kolem 500 mm kvůli dosahu. U některých profesionálních modelů je hadice uchycena přes otočný kloub, který brání kroucení hadice při práci. Existují i speciální konstrukce bez samostatné hadičky, kde je hustič vybaven pevným dvojitým nástavcem – takový dvojitý konektor umožňuje rychlé huštění i měření zejména u dvojmontáží nákladních vozů (dvojitých pneumatik). Tyto přímé dvojité ventilky najdete např. u přenosných plničů pneumatik (viz níže) a usnadňují obsluhu u kamionů či autobusů.
Důležitou částí je koncovka (ventilek), kterou nasazujete na ventilek pneumatiky. Rozlišujeme několik typů:
-
Základní (přímý) ventilek – jednoduchá koncovka, kterou nasadíte přímo na auto-moto ventilek (Schrader) a přitlačíte. Bývá často pevnou součástí hadičky u levnějších hustičů (např. TG-01 má základní ventilek vhodný pro běžné motorové ventilky osobních aut, motocyklů a kol). Při huštění je třeba koncovku rukou přidržovat, případně zašroubovat, nemá zajišťovací mechanizmus.
-
Páčkový (rychloupínací) ventilek – koncovka s pákou, která se po nasazení na ventilek zacvakne (utáhne) páčkou. Výhoda je, že drží na ventilku sama a obsluha tak má volné ruce a jistotu těsného spojení. Lze ji dokoupit i samostatně jako příslušenství a nasadit na hadičku hustiče. Například páčkový ventilek TGV-P je určen jako doplněk k pneuhustičům řady TG, umožňující pohodlné huštění kol bez nutnosti držet koncovku. Tento typ ocení zejména profesionálové při častém huštění více pneumatik.
-
Oboustranný ventilek – speciální koncovka s dvojím nástavcem, obvykle jeden rovný a druhý zahnutý do úhlu. Umožňuje obsluhu ventilků z obou stran, což je ideální pro zdvojená kola nákladních aut nebo autobusů (snadno se dostanete k ventilku vnitřní i vnější pneumatiky). Oboustranné ventilky bývají často kombinovány s rukojetí pro lepší manipulaci. Např. profi hustič TG-63D je přímo navržen pro huštění zdvojených pneumatik nákladních vozů a je vybaven oboustranným ventilkem s prodloužením.
Samotné ovládání hustiče bývá u všech typů podobné – pistolová rukojeť s páčkou (spouští). Při stisku páčky proudí do pneumatiky vzduch z kompresoru, po uvolnění se proud zastaví. Pro upuštění přebytečného tlaku slouží buď malé tlačítko (obvykle na boku či vzadu přístroje), nebo u sofistikovanějších modelů stačí páčku stisknout jen částečně (do poloviny zdvihu) pro režim vypouštění. Díky tomu lze tlak velmi přesně doladit. K připojení hustiče k přívodu vzduchu slouží standardní rychlospojka (vsuvka) DN 7,2 u všech běžných modelů – snadno ho tedy nacvaknete na hadici od kompresoru.
Vhodný typ podle uživatele
Při výběru pneuhustiče je užitečné zohlednit, kdo a jak ho bude používat. Jiné nároky má občasné domácí huštění pneumatik a jiné zase rušný provoz pneuservisu či čerpací stanice v nepřetržitém provozu. Níže uvádíme typické skupiny uživatelů a doporučená řešení.
Pro domácnosti a hobby uživatele
Domácí kutilové a běžní motoristé zpravidla ocení jednoduchý a cenově dostupný hustič, kterým zkontrolují a dohustí pneu osobního auta, motorky nebo jízdního kola. Ideální volbou jsou základní analogové pneuhustiče řady TG v základním provedení. Například model TG-09 (případně velmi podobný TG-01) plně dostačuje pro snadné plnění pneumatik automobilů, motocyklů a jízdních kol. Má lehké hliníkové tělo, přehledný manometr a ovládání páčkou s tlačítkem pro odpuštění. Tyto hustiče zvládnou tlak běžně do 8–10 bar, což pokrývá potřeby osobních vozů (obvykle kolem 2–3 bar) i většiny motocyklů a bicyklů. Pro domácí použití je výhodou, že jsou skladné, jednoduše se připojí k menšímu kompresoru a mají dostupné náhradní díly (hadičky, manometry, těsnění) pro případ opotřebení.
Pokud domácí uživatel požaduje pohodlnější odečet tlaku, může sáhnout po digitálním hustiči. Například model TG-03A již patří k cenově dostupným digitálním hustičům a je určen jak pro hobby použití, tak pro menší dílny. Digitální displej usnadňuje čtení hodnot i za horšího osvětlení a eliminuje odhadování polohy ručičky. Pro občasné huštění v garáži je to komfort, který však není nezbytný – analogový model práci odvede stejně dobře, jen vyžaduje pozornější odečet. Záleží tedy na preferenci; v každém případě i u domácího použití doporučujeme volit hustič s kovovým tělem a ochranným krytem manometru, aby vydržel dlouho bez újmy (většina nabízených modelů to splňuje).
Pro řemeslné dílny a garáže
Menší profesionální dílny, autoservisy nebo například autodopravci s vlastní garáží budou hustič používat častěji – denně či několikrát denně. Zde se vyplatí investovat do robustnějšího provedení, které snese častější manipulaci a vydrží v provozu mnoho let. Dobrou volbou mohou být analogové hustiče s větším manometrem (Ø80 mm), které mají lepší čitelnost a často i vyšší přesnost. Například TG-80 patří mezi profesionálnější analogové modely: má 80mm manometr s dvojitou stupnicí bar/psi a gumovým ochranným krytem. Větší budík oceníte v dílně na první pohled – mechanik hned vidí, jaký je tlak, i z většího úhlu nebo dálky. Pro dílny, kde se huštění provádí jen občas (např. v rámci servisní prohlídky vozidla), postačí analogový hustič; pokud však v garáži spravujete více vozidel a potřebujete rychlost, zvažte digitální model.
Pro intenzivnější dílenské využití se nabízí digitální hustiče střední třídy, které kombinují odolnost a moderní funkce. Již zmíněný TG-03A může dobře sloužit i v malé dílně – má závěsné oko pro zavěšení nad ponk nebo zvedákem a gumou chráněný displej. Dalším krokem výše by byl např. SB-3130, což je profesionální digitální hustič vhodný pro pneuservisy a autoservisy (viz další sekce). Pro menší provozovny nicméně často stačí analogový přístroj a důležitější je spíše typ koncovky – pokud huštíte i dodávky nebo nákladní vozidla, nezapomeňte na oboustranný ventilkový nástavec pro zdvojená kola či hadičku dostatečné délky. Výhodou nabídky v této kategorii je, že si můžete zvolit variantu hustiče přesně podle potřeb – například typ TG-80D je dodáván rovnou s oboustranným ventilkem pro univerzální použití u osobních i nákladních pneumatik.
Pro autoservisy a pneuservisy (profesionální použití)
V profesionálních pneuservisech a autoservisech, kde se huštění pneumatik provádí velmi často, jsou kladeny vysoké nároky na rychlost, přesnost a výdrž zařízení. Pro takové účely nabízíme precizní analogové i digitální pneuhustiče konstrukčně uzpůsobené každodennímu intenzivnímu používání. Tyto hustiče mívají robustní kovové tělo (např. z odlehčené hliníkové slitiny) odolné proti mechanickému poškození, kvalitní manometry s vysokou přesností a často také oficiální certifikace/kalibrace podle norem.
Analogové profi hustiče s kalibrací: Mezi špičku patří hustiče Euroair řady TGE, které jsou robustní a precizní, s kvalitními díly testovanými dle směrnic EEC. Jsou dostupné ve variantách s různými rozsahy měření (např. do 10 bar nebo do 25 bar) a s různými koncovkami – základní, páčkovou či oboustrannou (označení modelu písmeny B, P apod.). Tyto hustiče splňují přísnou normu EN 12645:2014 pro měření tlaku pneumatik, takže se na jejich údaj můžete spolehnout i v profesionální praxi. Pokud provozujete pneuservis, kde je třeba doložit přesnost měřidel, kalibrovaný analogový hustič je vhodným řešením. Díky promyšlenému páčkovému mechanismu (poloviční stisk pro upouštění, plný pro huštění) je práce s těmito přístroji rychlá a efektivní.
Digitální hustiče pro servisní provoz: Pro nejvyšší nároky jsou určeny digitální modely s vysokou přesností. Euroair TGD představuje digitální hustič s přesností ±0,08 bar a jemným rozlišením 0,05 bar, vhodný i pro průmyslové nasazení a speciální aplikace. Díky certifikaci německé zkušebny PTB a možnosti dodat kalibrované provedení se hodí i tam, kde je vyžadováno pravidelné ověřování měřidel. Digitální displej o průměru 80 mm má ochranný gumový kryt a zobrazuje tlak v několika jednotkách. Tyto hustiče jsou konstruovány jako nejvyšší kvalita pro každodenní profesionální používání – tomu odpovídá i vyšší hmotnost a robustnost (např. téměř 1 kg u TGD). Dalším příkladem je již zmíněný SB-3130, digitální hustič oblíbený v autoservisech: umožňuje měřit v jednotkách PSI, bar i kPa, a je určen přímo pro použití v pneuservisech, autoservisech či dopravních podnicích. Umožňuje rychle přepínat požadovaný tlakový režim a jeho odolná konstrukce snese i hrubší zacházení v dílně. Pro profesionální provoz doporučujeme volit modely s ergonomickou rukojetí, kvalitní hadicí (ideálně otočnou) a spolehlivým ventilkem – to vše námi nabízené profi modely splňují.
Pro nepřetržitý provoz (čerpací stanice, mobilní servis)
Speciální kategorii užití představují čerpací stanice, veřejné tlakové stanice nebo mobilní servisní jednotky, kde je potřeba hustič, který vydrží hrubé zacházení, je snadno přenosný a ideálně funguje i nezávisle na stálém připojení ke kompresoru. Pro tyto účely slouží přenosné plniče pneumatik, jako je zařízení TGA AirQuick. Jde o mobilní hustič kol uzpůsobený pro snadné přenášení jednou rukou a použitelný i pro laickou veřejnost – typicky ho můžete vidět na samoobslužných stanovištích huštění pneumatik na benzínkách. TGA plnič obsahuje vestavěnou tlakovou nádobu o objemu 6 litrů, takže dokáže fungovat po určitou dobu i bez hadice připojené ke kompresoru (pojme dost vzduchu pro dohuštění několika pneumatik). Má extra velký manometr Ø160 mm s nakloněním pro snadné čtení a odtok vody, takže stav tlaku je dobře viditelný i z větší dálky a v nepříznivém počasí. Samozřejmostí je dvojitý konektor pro huštění dvoumontáží nákladních aut a také zabudovaný automatický systém doplňování tlaku – po vrácení hustiče do držáku (zavěšení na plnicí ventil) dojde k automatickému dofouknutí zásobníku vzduchu. Tento přístroj splňuje přísné bezpečnostní požadavky (je schválen jako jednoduchá tlaková nádoba a manometr odpovídá směrnici 86/217/EEC o přesnosti). Pro nonstop provoz je to ideální řešení – obsluha je jednoduchá, zařízení je odolné a zvládne vysokou zátěž. Pokud provozujete čerpací stanici nebo servis, kde si zákazníci dofukují kola sami, přenosný plnič TGA vám poskytne spolehlivý a bezpečný prostředek. Lze jej dodat i ve variantě s kalibrovaným manometrem pro potřeby úředního ověřování.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Příslušenství a doplňky pro huštění
Kromě samotných husticích přístrojů tato kategorie zahrnuje také veškeré příslušenství pro huštění pneumatik. Najdete u nás náhradní díly jako jsou náhradní manometry, hadičky různých délek a koncovek, a také redukce na speciální ventilky. Díky tomu si můžete svůj pneuhustič upravit pro různé použití nebo jednoduše vyměnit opotřebenou část místo nákupu nového přístroje.
Například pokud potřebujete huštit jízdní kolo s galuskovým (Presta) ventilkem či nafukovat sportovní míče nebo matrace, stačí pořídit vhodný nástavec. V nabídce máme sady ventilků obsahující nejčastější redukce – typicky balíček tří kusů zahrnující adaptér na jízdní kola, jehlový ventilek pro míče a široký plastový ventilek na matrace. Tyto redukce jednoduše nasadíte na výstup hustiče (základní autoventilek) a můžete nafouknout téměř cokoliv. Dále jsou k dispozici náhradní páčkové ventilky či oboustranné koncovky jako příslušenství – můžete jimi dovybavit svůj stávající hustič TG, pokud potřebujete rozšířit jeho použití (např. zmíněný páčkový ventilek TGV-P pro pohodlnější huštění nebo oboustranný nástavec TGV-D pro hustění dvojitých kol). Pro servisní využití dodáváme také náhradní manometry různých rozsahů – například 63 mm manometr 0–10 bar pro TG-09 nebo větší 80 mm manometr pro řadu Euroair. Pokud se vám tedy původní budík poškodí nebo potřebujete jiný rozsah stupnice, není nutné kupovat celý nový přístroj. Samozřejmostí jsou i náhradní hadičky s koncovkami v různých délkách (300 mm, 500 mm aj.) a závity G1/4" pro kompatibilitu – lze je využít pro opravu hustiče či vytvoření vlastní konfigurace (např. delší hadice s oboustranným ventilkem pro huštění kamionů apod.).
Shrnutí: V kategorii Pneuhustiče a příslušenství si vybere opravdu každý – od motorista-hobby uživatele, přes řemeslnou dílnu až po profesionální pneuservis či čerpací stanici. Rozdíly mezi dostupnými typy spočívají hlavně v způsobu zobrazení tlaku (analog vs. digitál), v konstrukci a použité koncovce hadice a v celkové robustnosti provedení. Pro domácí použití postačí jednoduché analogové hustiče (s možností doplnit je o adaptéry pro kola a míče), pro dílny doporučujeme odolnější modely s větším manometrem či rychloupínací koncovkou, pro profesionály pak vysoce přesné analogové nebo digitální přístroje s certifikací a výměnným příslušenstvím. Nejnáročnější nonstop provozy mohou využít speciální přenosné plniče s velkou zásobou vzduchu. Všechny tyto produkty naleznete na našem webu a u každého uvádíme detailní parametry pro snadné porovnání. Věříme, že vám tento přehled pomůže zvolit ten nejvhodnější pneuhustič právě pro vaše potřeby – ať už potřebujete dohustit pneu v garáži, nebo vybavit profesionální dílnu kvalitní technikou.
-
Pneuhustiče TG; základní provedení
-
Digitální pneuhustič SB; pneu nářadí M7
-
Pneuhustiče TGE; robustní precizní provedení
-
Přenosný plnič; mobilní provedení TGA
Nejprodávanější

Pneuhustič slouží k snadnému plnění stlačeného vzduchu do pneumatik automobilů, motocyklů, jízdních kol apod. Náhradní díly a příslušenství pro pneuhustiče, ventilky, jehlové...

Základní ventilek pro huštění pneumatik a kol jako příslušenství pro pneuhustiče TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.

Manometr 63 mm s ochrannou gumou jako náhrada pro pneuhustič TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.

Hadička 300 mm dlouhá se základním ventilkem jako příslušenství k pneuhustiči na dohušťování kol TG-09. Připojení hadičky závitem G1/4".

Základní pneuhustič TG01 k snadnému plnění stlačeného vzduchu do pneumatik automobilů, motocyklů, jízdních kol apod. Náhradní díly a příslušenství pro pneuhustiče, ventilky,...

Ventilek pro jízdní kola s galuskovým ventilkem jako redukce pro pneuhustiče TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.

Jehlový ventilek pro plnění míčů jako příslušenství pro pneuhustiče TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.

Pneuhustič s digitálním monochromatickým displejem. Oko pro možnost zavěšení nad pracovní plochu. Huštění pomocí páčky, odvětrání tlačítkem na boku pistole. Připojení přes...

Sada 3 ks ventilků pneuhustiče TG : ventilek pro jízdní kola, jehlový ventilek pro plnění míčů, ventilek pro huštění matrací.

Profesionální pneuhustič SB-3130 pro huštění pneumatik v pneuservisech, autoservisech, dopravních podnicích. Digitální displej zobrazuje tři různé jednotky tlaku, a to PSI, bar...

Ventilek pro huštění matrací jako příslušenství pro pneuhustiče TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.

Oboustranný ventilek s rukojetí pro huštění kole a pneumatik jako příslušenství pro pneuhustičů TG na dohušťování stlačeným vzduchem.

Hadička 500 mm dlouhá se základním ventilkem jako příslušenství k pneuhustiči na dohušťování kol TGE-TGD. Připojení hadičky závitem G1/4".

Profesionální pneuhustič s manometrem Ø80 mm nabízí pohodlný odečet tlaku díky přehledné dvojité stupnici bar/psi. Vybaven je zadním připojením, gumovým ochranným krytem a...

Profesionální pneuhustič s manometrem Ø80 mm nabízí pohodlný odečet tlaku díky přehledné dvojité stupnici bar/psi. Vybaven je zadním připojením, gumovým ochranným krytem a...

Pneuhustič slouží k snadnému plnění stlačeného vzduchu do pneumatik automobilů, motocyklů, jízdních kol apod. Pneulight je vybaven kolem manometru dostatečnou vrstvou gumy pro...

Profesionální pneuhustič s manometrem Ø80 mm nabízí pohodlný odečet tlaku díky přehledné dvojité stupnici bar/psi. Vybaven je zadním připojením, gumovým ochranným krytem a...

Profesionální pneuhustič s manometrem Ø80 mm nabízí pohodlný odečet tlaku díky přehledné dvojité stupnici bar/psi. Vybaven je zadním připojením, gumovým ochranným krytem a...

Profesionální pneuhustič s manometrem o průměru 63 mm pro huštění zdvojených pneumatik na nákladních automobilech. Oboustranný ventilek s nástavcem

Hadička 300 mm dlouhá s páčkovým ventilkem jako příslušenství k pneuhustiči na dohušťování kol TG-09. Připojení hadičky závitem G1/4".

Robustní pneuhustič určený pro huštění pneumatik osobních automobilů v profesionálním provedení např. pro pneuservisy. Manometr s průměrem 63 mm a s pryžovou ochranou, délka...

Ventilek páčkový pro huštění kol a pneumatik jako příslušenství pro pneuhustiče TG-09 na dohušťování stlačeným vzduchem.

Pneuhustič pro huštění pneumatik v řemeslnictví a domácích aplikacích. Huštění pomocí páčky, odvětrávání tlačítkem na zadní straně pistole. Digitální displej pro přesný odečet...

Plnící ventil, s vnějším závitem 1/2“ jako příslušenství k pneumatickému dohušťovači kol a pneumatik - TGA-V

Oboustranný ventilek s rukojetí pro huštění kole a pneumatik jako příslušenství pro pneuhustiče TGE/TGD na dohušťování stlačeným vzduchem.

Hadice 1 000 mm s rukojetí a oboustranným ventilkem jako příslušenství k plniči pneumatik Airquick

Hadička 500 mm dlouhá s oboustranným ventilkem jako příslušenství k pneuhustiči na dohušťování kol TG-09. Připojení hadičky závitem G1/4".

Základní příslušenství a náhradní díly především pro řady Euroair ale s možností použití i pro jiné výrobky. Manometr 80 mm s ochranným krytem, rozsah 0-10 bar (pro Euroair)

Základní příslušenství a náhradní díly především pro řady TGE ale s možností použití i pro jiné výrobky. Manometr 80 mm s ochranným krytem, rozsah 0-25 bar.

Plnící ventil, s kolenem, kohoutem a závitem M18 x 1,5 pro pneumatický dofukovač kol a pneumatik AirQuick.

Pneuhustič TG-63C – přesné huštění pneumatik až do 12 bar. Kovové tělo a manometr – odolné provedení pro dílnu i servis. Rychlospojka EURO – snadné připojení ke kompresoru.

Robustní pneuhustič určený pro huštění pneumatik nákladních automobilů v profesionálním provedení např. pro pneuservisy, dílny dopravních podniků a spedičních firem. Manometr s...

Rukojeť s oboustranným ventilkem jako příslušenství k plniči pneumatik Airquick